OG Banner Mobile OG Banner

Elektryczna Klasa G z 2024 roku – Legenda idzie z duchem czasu

Elektryczna Klasa G z 2024 roku – Legenda idzie z duchem czasu

Przewidywania w końcu się ziściły. Napędzana energią elektryczną Klasa G stała się faktem, i jak wszystkie dotychczasowe wersje, przyprawia o dreszcze. Klasyczny, niemal niezmieniony design połączono z innowacyjnym napędem o niesamowitych możliwościach terenowych. Przyjrzyjmy się z bliska Klasie G 580 z technologią EQ.

Kluczowe elementy Klasy G zachowane

Klasa G 580 EQ osadzona jest na ramie drabinkowej. Z przodu, jak w przypadku innych wersji, zastosowano niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i sztywną tylną oś. Nadwozie wygląda niemal identycznie, jak w przypadku wersji spalinowej. Różnice widoczne gołym okiem dostrzeżemy głównie w grillu elektrycznej Gelendy.

Klasa G 580 z technologią EQ - Kokpit

Reduktor i głębokość brodzenia większa o 15 cm.

A napęd? Choć działa on zupełnie inaczej niż w wersjach spalinowych, wciąż dostępne jest przełożenie redukcyjne LOW RANGE. Zdolności jazdy terenowej potęgowane są przez głębokość brodzenia na poziomie 85 cm, mimo, że w elektrycznej Klasie G, delikatnie mówiąc, nie brakuje instalacji elektrycznych. Co więcej, wartość ta jest o 15 cm większa niż w przypadku modeli z konwencjonalnym napędem.

Klasa G 580 z technologią EQ - podwozie

Klasa G 580 EQ – Napęd i zdolności terenowe.

Elektryczna Klasa G do "setki" przyspieszy w 4,7 s.Za magazynowanie energii odpowiada wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 116 kWh netto. Pozwoli on na przejechanie do 473 km, jest umieszczony w odpornej na skręcanie obudowie i chroniony osłoną podwozia wykonaną z inteligentnej mieszanki materiałów z udziałem węgla. Energia z akumulatora płynie do czterech, indywidualnie sterowanych silników umieszczonych przy każdym z kół. Łączna dostępna moc to 588 KM i moment obrotowy o wartości aż 1164 Nm. Przypomijmy, że tak duży moment obrotowy dostępny niemal natychmiast to własność pozwalająca na niezwykle szybkie i sprawne radzenie sobie nawet z najtrudniejszymi, terenowymi przeszkodami.

„W swojej ponad 45-letniej historii Klasa G zawsze korzystała z najnowocześniejszych dostępnych technologii napędu. Nic więc dziwnego, że innowacyjna koncepcja z czterema indywidualnie sterowanymi silnikami elektrycznymi po raz kolejny wynosi legendarne możliwości naszej terenowej ikony na nowy poziom. Jednocześnie elektryczna Klasa G zachowuje znajomą, kanciastą sylwetkę i pozostaje wierna charakterowi naszej ukochanej Gelendy” – powiedział Markus Schäfer, Członek Zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technologii.

Olbrzymie wrażenie robią też, uwaga, wirtualne mechanizmy różnicowe z inteligentnym wektorowaniem momentu obrotowego. Mówiąc o napędzie i właściwościach jezdnych, należy również wspomnieć o dwóch istotnych funkcjach, G-TURN oraz G-STEERING. Pierwsza z nich pozwala zawrócić samochód niemal w miejscu, w bardzo efektowny sposób, a G-STEERING może zapewnić znaczne ograniczenie średnicy zawracania.

Zobacz, jak działa G-TURN

G-ROAR

Brzmienie Klasy G 580 z technologią EQ to również gwarancja niesamowitych przeżyć. G-ROAR pozwala nam usłyszeć dźwięk typowy dla Klasy G, ale też brzmienie „aura” oraz różnorodne odgłosy zdarzeń towarzyszących użytkowaniu samochodu.

Klasa G 580 z technologią EQ – Szerokie gama opcji wyposażenia do wyboru

Elektryczną Klasę G możemy rozbudować o różnorodne dodatki, takie jak pakiet KEYLESS-GO, uchwyty na pojemnik z napojem z regulacją temperatury, system dźwięku przestrzennego Burmester 3D czy tzw. przezroczystą maskę. Interesującym wariantem jest limitowana wersja EDITION ONE.

Klasa G 580 z technologią EQ - Nadwozie - Tył

Zapytanie techniczne Wyślij zapytanie o wycenę Umów wizytę w serwisie