W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Pierwsza dostawa nowego Sprintera (2018)

8 lutego 2018

Trzecia generacja Sprintera (2018) imponuje dynamicznym wyglądem oraz komfortem i bezpieczeństwem na poziomie oferowanym w samochodach osobowych. Jednocześnie zapewnia maksymalną ekonomiczność dzięki niższym całkowitym kosztom operacyjnym i funkcjom dopasowanym do potrzeb klienta. Jedną z najważniejszych jest kompleksowa łączność internetowa. Nowe, sieciowe usługi Mercedes PRO w połączeniu z zupełnie nowymi systemami multimedialnymi MBUX (Mercedes-Benz User Experience) stanowią doskonałą podstawę dla spełnienia wszystkich wymagań logistycznych i tranportowych. Nowego Sprintera (2018) trudno też pokonać jeśli chodzi o uniwersalność. Trzecia generacja Sprintera oferuje takie możliwości zabudowy, silników, rozstawów osi lub konfiguracje napędów, jak nigdy dotąd. Branże, w których ten legendarny van czuje się jak w domu, są tak różnorodne, jak sam Sprinter.

Sprinter (2018) czyli jeszcze lepszy furgon

Nowy Sprinter (2018) to idealnym partner dla sektora CEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczki). Dzięki przedniemu napędowi podłoga przestrzeni bagażowej jest o 80 milimetrów niższa niż w modelu poprzedniej generacji. Ma to natychmiastowe przełożenie na opłacalność: przy tej samej wysokości zabudowy samochód zapewnia dodatkową przestrzeń i większą ładowność. Przede wszystkim jednak kierowca może łatwiej i szybciej wchodzić i wychodzić z tylnej części pojazdu – to znaczne odciążenie przy dużej ilości dostaw. Ergonomię poprawia także „fotel kierowcy Plus" ze spłaszczoną poduszką na siedzeniu, co ułatwia częste wstawanie. Napęd na przednie koła daje również nowemu Sprinterowi istotną przewagę, jeśli chodzi o obciążenie. Furgon dla sektora CEP waży teraz do 50 kg mniej niż jego poprzedni model. W przedziale pojazdów do 3,5 t, to szczególnie ekonomiczne rozwiązanie w połączeniu z podstawowym silnikiem o mocy 84 kW. Dzięki dodatkowym atrybutom, takim jak ładowalne nadkola lub zoptymalizowane oświetlenie przestrzeni ładunkowej za pomocą taśm LED, nowy Sprinter staje się ponownie wyznacznikiem standardów w sektorze CEP.

Towar na czas czyli zaopatrzenie w żywność

W tej branży kluczowa jest presja czasu i kosztów. To oznacza, że praca musi być tak wydajna, jak to tylko możliwe. Ergonomicznie ukształtowane fotele i obniżone wejście do części ładunkowej mają na to wpływ. Równie ważna jest jak najwyższa ładowność, jak w nowym Sprinterze z napędem na przednią oś, oraz unikanie przestojów – co umożliwiają systemy asystujące i inteligentne zarządzanie eksploatacją pojazdu dzięki Mercedes PRO connect. Nowy Sprinter (2018) w tej branży sprawdza się na wszystkich obszarach. Niski próg załadunkowy lub uruchamianie pojazdu bez kluczyka to udogodnienia, które znacznie upraszczają dzień pracy i zwiększają wydajność podczas dostarczania żywności. W ciasnych uliczkach, gdzie parkowanie i manewrowanie jest trudniejsze, na pierwszy plan wysuwa się pakiet Parking z asystentem parkowania i kamerą cofania. Ostrzega on kierowcę o przeszkodach za pomocą alarmu wizualnego i dźwiękowego. Czujniki obejmują wszystkie obszary dookoła pojazdu.

Mobilność przede wszystkim

Jednym z przykładów jest zarządzanie materiałami dla mobilnych warsztatów. Coraz bardziej popularne stają się np. nocne dostawy części zamiennych potrzebnych na kolejny dzień pracy. Wiąże się to z pewnymi nowymi wyzwaniami. Po pierwsze dostawca musi móc otworzyć pojazd, po drugie musi mieć możliwość usunięcia zbędnych już narzędzi i części. Inteligentne rozwiązanie smart return box może w przyszłości rozwiązać ten problem. Dzięki niemu dostawca nie musi już wozić ze sobą kluczyków do wszystkich pojazdów. Odblokowywanie samochodów może być ograniczone do określonego okna czasowego, jeśli są otwierane przez aplikację na telefon komórkowy przy użyciu nowoczesnych usług łączności. Jednocześnie nowoczesne systemy multimedialne MBUX, które rejestrują zmieniającą się sytuację w ruchu drogowym praktycznie w czasie rzeczywistym i dynamicznie dostosowują trasę, pozwalają oszczędzić i czas, i pieniądze. Jednak decydującym czynnikiem dla sektora usług jest to, że już podstawowa wersja nowego Sprintera jest dobrze dopasowana do jego potrzeb: na przykład furgon z napędem na przednią oś i wysokim dachem, który zapewnia dużą przestrzeń na części i wyposażenie warsztatowe. W porównaniu do poprzedniego modelu, nowy Sprinter ma również niższe o 80 mm wejście do części ładunkowej, na czym zyskuje wysokość wnętrza. Również oferowany w standardzie silnik o mocy 84 kW przekonuje niską ceną zakupu i dużą ekonomicznością w transporcie miejskim. Optymalny transfer mocy zapewnia nowa 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów z konwerterem momentu obrotowego lub nowo opracowana 6-biegowa skrzynia manualna.

Sprinter jako luksusowy bus

Dziś pasażerowie chcą podróżować w jak największym komforcie. Chcą też dobrze wykorzystać czas spędzony w podróży. Koncepcja wnętrza nowego Sprintera jest idealnie dopasowana do takich potrzeb, również pod względem digitalizacji: gniazda USB zapewniają możliwość ładowania urządzeń, a opcjonalny hotspot WiFi indywidualne połączenia ze światem cyfrowym. Centralnym elementem jest system multimedialny MBUX, sterowany za pomocą ekranów dotykowych lub kierownicy wielofunkcyjnej.

Nowy Sprinter (2018) jako jedyny w segmencie dużych samochodów dostawczych został wyposażony w sześciocylindrowy silnik, który w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC, umożliwia mu pracę najwyższej jakości nawet w najbardziej wymagającym transporcie pasażerskim.

Bezpieczeństwo również odgrywa kluczową rolę. W nowym Sprinterze (2018) kierowcę wspierają innowacyjne systemy bezpieczeństwa i asystujące znane z samochodów osobowych. Są wśród nich oparty na radarach adaptacyjny tempomat DISTRONIC, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist i ATTENTION ASSIST. W standardzie dostępny jest też System Crosswind Assist. Opcjonalny pakiet Parking, obejmujący kamerę 360-stopniową w połączeniu z 10,25-calowym systemem multimedialnym MBUX, pomaga kierowcy wybrnąć z kłopotliwych sytuacji w ciasnych uliczkach lub przy ograniczonej widoczności. Traffic Sign Assist zwraca szczególną uwagę na ograniczenia prędkości, zakazy wjazdu i zakazy wyprzedzania oraz ich anulowanie. Nowością w Sprinterze jest też czujnik deszczu z systemem mokrych wycieraczek. Płyn do spryskiwaczy przepuszczany jest przez ramiona wycieraczek, rozpylany bezpośrednio przed piórami wycieraczek i natychmiast zmywany.

Sektor budowlany: wysoka wydajność nawet w ekstremalnych warunkach

Nowy Sprinter (2018) na placu budowy pokazuje swoją siłę. Napęd na wszystkie koła w połączeniu z masą całkowitą do 5 ton czyni go idealnym pojazdem budowlanym do ciężkich materiałów sypkich. Udźwig do 3,5 tony umożliwia transport ciężkiego sprzętu roboczego. A ponieważ odzież i buty rzadko pozostają czyste na placach budowy, nowy Sprinter jest też bardzo odporny na błoto i kurz.

Sprinter (2018) specjalistą do zadań specjalnych

Z rozstawem osi do 4325 milimetrów (przy napędzie na tylne koła) lub 3924 milimetrów (przy napędzie na przednie koła) i przestrzenią ładunkową do 17 m3, nowy Sprinter (2018) zapewnia idealne warunki pod każdym względem. Jeśli pierwszorzędne znaczenie ma wykorzystanie pełnej szerokości przedziału ładunkowego, rozwiązaniem jest wersja super-single: pomimo dużej masy całkowitej pojazdu wynoszącej 5 ton, ma ona pojedyncze tylne opony. Pozostawia to dostępną szerokość załadunku wynoszącą około 1,22 metra między nadkolami, dzięki czemu można również ładować palety po bokach.

Specjalne wsporniki przy wejściu z drzwiami przesuwnymi pokazują również, jak nowy Sprinter jest przygotowany do przewożenia dużych towarów. Zapewniają one, że europalety lub skrzynie są bardziej stabilne podczas pokonywania zakrętów i sprawiają, że transport jest bezpieczny. Solidne, nadające się do prania panele na ścianach przestrzeni bagażowej podkreślają przydatność nowego Sprintera do specjalnych zadań transportowych.

Dzięki rozwiązaniom w zakresie łączności nowy Sprinter jest zawsze w kontakcie z firmą. Silniki o mocy do 140 kW pozwalają na jazdę jak w samochodzie osobowym, a najnowsze systemy asystujące zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa nawet przy ciągłych zmianach kierowcy. Wyjątkowy komfort jazdy na wszystkich miejscach gwarantuje dobre samopoczucie nawet podczas długich podróży.

Samochód dostawczy: od furgonetki po pojazd do zabudowy

Nowy Sprinter (2018) to również idealne rozwiązanie dla każdego rodzaju pojazdu typu kempingowego (camper van, półintegralny, integralny lub alkowa). Szeroki wybór konfiguracji napędu – przedniego, tylnego lub na wszystkie koła – pozwala na wszelkie możliwe zastosowania. Jednocześnie wszystkie warianty korzystają z nowych technologii, takich jak nowe systemy multimedialne MBUX, panel obsługi i wyświetlacz w kokpicie, standard na równi z samochodami osobowymi, opcjonalnie podgrzewane i obrotowe luksusowe fotele oraz najnowsze systemy asystujące. Dodatkowym udogodnieniem jest rzadki w segmencie dużych samochodów dostawczych elektryczny hamulec ręczny, który pozwala na wygodniejszy dostęp z kabiny do części mieszkalnej niż w przypadku dźwigni.

Wysokiej jakości systemy wspomagające dostępne w standardzie znacznie zwiększają atrakcyjność pojazdu jako całości: obejmują one adaptacyjny tempomat DISTRONIC oparty na radarach, wspomaganie hamulców, Active Brake Assist i ATTENTION ASSIST. W standardzie jest też oczywiście System Crosswind Assist, ponieważ sprawia, że podróż samochodem kempingowym jest znacznie bezpieczniejsza, szczególnie przy wyższych prędkościach.

Nowy Sprinter (2018) będzie dostępny w salonach Mercedes-Benz Van ProCenter od czerwca. Wcześniej możesz zamówić go w jednym z naszych salonów.

źródło: www.media.daimler.pl

--

Samochody dostawcze Mercedes-Benz w Van ProCenter Sobiesław Zasada Automotive:
przeglądaj ogłoszenia >>