W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Nowy Jeep Gladiator 2020!

19 września 2019

Są takie samochody, o które nikt nie prosi, ale gdy się pojawią, chce nimi jeździć każdy. Nowy Pick-Up Jeep Gladiator należy do tego gatunku.

Jeep Gladiator – Teren jest jego Areną!

 

Gladiatorzy w starożytnym Rzymie poruszali się przede wszystkim pieszo, w nowym amerykańskim rydwanie obowiązuje dokładnie odwrotna zasada – od tej chwili już nigdzie nie musisz chodzić na piechotę. Bo dokądkolwiek byś Jeepem Gladiatorem zmierzał, tam znajdzie się droga. Nawet gdy jej wcale nie ma!

Nowy Jeep® Gladiator bazuje na bogatym dziedzictwie wytrzymałych, niezawodnych pickupów Jeepa oferujących wyjątkowe połączenie solidnego pojazdu użytkowego, autentycznego designu Jeepa,  większego poczucie wolności podczas jazdy z otwartą przestrzenią nad głową, funkcjonalnych rozwiązań i wszechstronności, zaawansowanych jednostek napędowych o zwiększonej wydajności oraz nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i intuicyjnej technologii.

Pierwszy pick-up Jeepa pochodzi z 1947 roku, kiedy to Willys Overland wprowadził na rynek jednotonowego pick-upa z napędem na cztery koła bazującego na CJ-2A, a następnie kilka innych modeli pickupów, w tym FC-150/170 (1957-1965) , Jeepa Gladiatora/J Series (1963-1987), Jeepa CJ-8 Scrambler (1981-1985) i Jeepa Comanche (1986-1992). Dzisiaj, po 27 latach, marka Jeep powraca do segmentu pickupów, oferując wyjątkową propozycję, wielozadaniowy pojazd typu „open-air" przyjemny w prowadzeniu, oferujący legendarne możliwości terenowe i zaawansowane funkcje technologiczne w połączeniu z dodatkową swobodą i elastycznością do przewodu narzędzi i ładunków,  dzięki 152-centymetrowej stalowej skrzyni ładunkowej.

Jedyny w swoim rodzaju, nowy Jeep Gladiator  oferuje niezrównane możliwości, dzięki najlepszym w swojej klasie parametrom ładowności i holowania 4 x 4, gwarantując niezwykłą dynamikę jazdy szosowej i bezpieczeństwo pasażerów. Jego legendarne zdolności terenowe zapewniają systemy Command-Trac i Rock-Trac, osie Dana trzeciej generacji, elektroniczna blokada przedniej i tylnej osi Tru-Lock, mechanizm różnicowemu o ograniczonym poślizgu Trac-Lok, elektronicznie rozłączany przedni stabilizator poprzeczny oraz 33" opony terenowe.

Nowoczesny, autentyczny design Jeepa.

Nowy Jeep Gladiator może poszczycić solidnym, wyróżniającym się designem, który jest natychmiast rozpoznawalny dzięki tradycyjnym akcentom stylistycznym Jeepa.
Zespół projektantów Jeepa zatrzymał legendarny siedmioszczelinowy grill, znany z Wranglera,  poszerzając jednakże  odstęp między szczelinami w celu dodatkowego wlotu powietrza, aby wspomóc zwiększone możliwości  holowania. Górna część kratki w kształcie trapezu jest delikatnie cofnięta, aby poprawić aerodynamikę.
Wersje wyposażenia Gladiator Overland i Rubicon oferują LED-owe reflektory i światła przeciwmgielne, które dają jasne białe światło i nadają Gladiatorowi nowoczesny wygląd.
Z tyłu, tradycyjne kwadratowe światła są wykonane w technologii LED i podkreślają szeroką klapę pokrywy tylnej, umożliwiającej niczym niezakłócony  załadunek na ogromną pakę.   Tylna klapa jest amortyzowana i blokowana w trzech pozycjach, a ładunek jest zabezpieczony dzięki elektrycznemu zamkowi tylnej klapy.

Podczas projektowania skrzyni ładunkowej Gladiatora skupiono się głównie na funkcjonalności i wszechstronności. System oświetlenia under-rail, opcjonalne zewnętrzne źródło zasilania (230V) i solidne, wbudowane mocowania zapewniają trwałość i wszechstronność. System zarządzania ładunkiem Trail Rail umożliwia łatwy dostęp do przedmiotów umieszczonych w strefie bagażowej i zapewnia dodatkowe opcje składowania i zabezpieczenia ładunku.
Podłoga skrzyni ładunkowej może być opcjonalnie polakierowana wytrzymałym lakierem, przegroda skrzyni ładunkowej i miękka osłona skrzyni ładunkowej zapewniają jeszcze więcej opcji odpowiedniego zabezpieczenia ładunku.  Wersja Gladiator Rubicon jest wyposażona w osłonę skrzyni ładunkowej i wbudowane progi ochronne skrzyni ładunkowej.  

Autentyczny design wnętrza oferuje najlepsze funkcje i technologie.

Wnętrze nowego Jeepa Gladiatora łączy w sobie autentyczny styl, wszechstronność, komfort oraz intuicyjną obsługę, dzięki zastosowaniu w kabinie wysokiej jakości materiałów i wykończenia.

Inspirowana dziedzictwem marki centralna konsola ma prostą, dopracowaną formę, którą uzupełnia poziomy design deski rozdzielczej i specjalne wykończenie zależnie od wybranego modelu.  Przyciski sterowania, w tym pokrętła do regulacji klimatyzacji i głośności radia, sterowanie przyciskiem Engine Stop Start (ESS) oraz złącza ładowania i porty USB są specjalnie wyprofilowane, aby zarówno kierowca, jak i pasażerowie mogli szybko i łatwo je odnaleźć. 

Konsola centralna posiada ekran dotykowy o przekątnej 7" lub 8,4" z  systemem Uconnect czwartej generacji. Zestaw wskaźników wyposażony jest w 3,5" lub 7" wyświetlacz LED (TFT). Siedmiocalowy kolorowy wyświetlacz LED umożliwia kierowcy skonfigurowanie informacji na ponad 100 sposobów, oferując łatwiejszy dostęp podczas jazdy i jest standardem w wersji Overland i  Rubicon.

Tylne fotele oferują największą przestrzeń na nogi w swoim segmencie, a dzięki unikalnemu rozwiązaniu, można zablokować je,  aby zapewnić bezpieczną przestrzeń bagażową za oparciem siedzenia. Tylne fotele można złożyć na płasko, aby uzyskać dostęp do przestrzeni ładunkowej i zapewnić więcej miejsca do przewożenia większych przedmiotów. Nowy model posiada liczne sprytne rozwiązania ułatwiające przewożenie ładunków, w tym pojemne kieszenie z siatki rozciągające się na całej długości drzwi i liczne schowki na telefon. Siedzisko foteli tylnych można podnieść, umożliwiając dostęp do dodatkowego schowka pod siedzeniem.  Dostępny na zamówienie zamykany schowek oferuje dodatkowe miejsce, kiedy podróżujemy ze zdjętym dachem lub zdjętymi drzwiami.

Nowy Jeep Gladiator wyróżnia się wszechstronnością i funkcjami przyjaznymi dla użytkownika.

Przednia kamera, idealna do jazdy terenowej, dostępna wyłącznie w modelu Gladiator Rubicon, pozwala łatwo zauważyć przeszkody na drodze. Przednia kamera umieszczona jest za środkową szczeliną grilla przedniego Gladiatora i uruchamiana za pomocą systemu Off-road Pages. Montowana po raz pierwszy w modelu Jeep przednia kamera uzupełnia dostępne już systemy, zwiększając bezpieczeństwo podczas jazdy w terenie. Kamera posiada wiele ciekawych funkcji, między innymi funkcję samooczyszczania zapewniająca utrzymanie jej w czystości nawet po pokonaniu najbardziej ekstremalnych szlaków off-roadowych.
Wśród opcji dostępnych dla systemu  audio na uwagę zasługują subwoofer i bezprzewodowe głośniki umieszczone za tylnym siedzeniem, które umożliwiają klientom zabrać ze sobą muzykę, gdy dotrą do celu, niezależnie od tego, czy ich wyprawa kończy się na plaży, czy trwa dalej na ekstremalnych szlakach terenowych. Oświetlenie LED na panelach tylnych podświetla schowek i stację dokującą głośnika bezprzewodowego.

Zaawansowane układy napędowe.

Nowy Jeep Gladiator oferuje niezawodny 3,6-litrowy silnik Pentastar V-6- dostępny tylko na rynkach poza Europą, w tym na Bliskim Wschodzie - oraz nowy 3,0-litrowy silnik EcoDiesel V-6, który będzie jedyną opcją silnikową oferowaną w Europie.

Amerykański silnik Pentastar V-6 o pojemności 3,6 litra, wyposażony w system Engine Stop-Start (ESS) rozwija moc 285KM oraz moment obrotowy 347 Nm. Został zaprojektowany, aby zapewnić szeroki zakres momentu obrotowego, uzyskać jak najkorzystniejszy przebieg momentu już na niskich obrotach - niezbędnymi podczas pokonywania ekstremalnych tras off-roadowych.

3-litrowy silnik EcoDiesel będzie dostępny we wszystkich Gladiatorach w Europie. Silnik będzie rozwijał moc 260 KM i  moment obrotowy równy 600 Nm i wyposażony będzie w system Stop-Start (ESS). Silnik EcoDiesel V-6 został zaprojektowany i wyprodukowany przez FCA EMEA i wyposażony jest w zaawansowaną technologicznie turbosprężarkę z łożyskiem o niskim współczynniku tarcia, zaprojektowanymi, by zapewnić jak najlepsze osiągi na niskich obrotach. 

Nowy Jeep Gladiator  oferuje ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów, która pozwala samochodowi zoptymalizować moc silnika na trasach off-roadowych, zachowując jednak płynne i efektywne rozwijanie mocy przy prędkościach autostradowych. Ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów dostępna jest do wszystkich wersji nowego Jeepa Gladiatora.

Średnich rozmiarów pick-up z najlepszymi możliwościami off-roadowymi w historii.

Jeep Gladiator  gwarantuje legendarne możliwości off-roadowe, dzięki dwóm zaawansowanym systemom napędu 4x4. Montowany w standardzie w wersjach wyposażenia Sport i Overland, system 4x4 Command-Trac ma dwubiegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniu redukcyjnym równym 2,72:1, oś przednią i tylną Dana 44 heavy-duty trzeciej generacji z  przełożeniem 3,73.

W wersji wyposażenia Rubicon natomiast, system 4x4 Rock-Trac wyposażony jest  w przednie i tylne osie Dana 44 trzeciej generacji z przełożeniem redukcyjnym „4LO" równym 4:1.
Modele Rubicon oferują ponadto wyższy poziom artykulacji oraz całkowity skok  zawieszenia, dzięki elektronicznie rozłączanemu stabilizatorowi poprzecznemu, który stanowi wyjątek w tej kategorii samochodów. W przypadku montowanej w standardzie ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów Gladiator Rubicon ma maksymalne przełożenie redukcyjne pełzające 77,2:1, dzięki czemu pokonanie jakiejkolwiek przeszkody staje się dziecinnie proste.

Systemy Command-Trac i Rock-Trac zapewniają stałe zarządzanie momentem obrotowym, gwarantując doskonałą przyczepność również w nienajlepszych warunkach pogodowych.
Ponadto, dostępny jako opcja w wersjach wyposażenia Sport i Overland, tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok zapewnia dodatkowy moment obrotowy i przyczepność podczas śliskich, trudnych warunków, takich jak jazda po piasku, żwirze, śniegu lub lodzie.

Wersje wyposażenia Sport, Overland i Rubicon Gladiatora mają znaczek Trail Rated, który potwierdza legendarne możliwości 4x4 wsparte takimi elementami wyposażenia jak:

Mocna konstrukcja  body-on-frame u podstaw legendarnej wytrzymałości i wszechstronności pick-upów Jeepa.

Dzięki swojej konstrukcji na ramie „body-on-frame" oraz doskonałemu pięciowahaczowemu zawieszeniu, Gladiator zapewnia zarówno dynamikę jazdy, jak i bezpieczeństwa pasażerów.
Konstrukcja na ramie Gladiatora wykorzystuje niezwykle zaawansowane materiały i techniki inżynieryjne, by uzyskać efekt lekkości, a jednocześnie sztywności i wytrzymałości. W porównaniu do czterodrzwiowego  Jeepa Wranglera, rama Gladiatora jest o 78,7 cm dłuższa, natomiast  rozstaw osi jest większy o 49,2 cm; ta ostatnia cecha w połączeniu z umiejscowieniem skrzyni w pozycji cofniętej w stosunku do osi symetrii tylnej osi pozwala uzyskać lepsze rozłożenie masy oraz bardziej płynną jazdę podczas transportu załadunku. Układy przyśpieszenia, hamulców, zasilania i wydechowy zostały wydłużone w celu dostosowania ich do zmian pozwalających zaadoptować nową konstrukcję ramy dla najzwinniejszego w historii, pick-upa średnich rozmiarów. 

Gladiator stosuje niezawodną, pięciowahaczową konfigurację zawieszenia. Sprężyny zostały tak wyregulowane, by uzyskać doskonałą równowagę pomiędzy jakością prowadzenia podczas spokojniejszej jazdy (z lub bez załadunku), a legendarnymi możliwościami off-roadowymi. Komfort jazdy, stabilność, jakość prowadzenia, ładowność i uciąg znacząco się poprawiły dzięki zaprojektowaniu amortyzacji, rozmieszczenia sztywnych punktów i podparcia karoserii.

Pełna gama standardowych i opcjonalnych zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i ochrony.

Podczas projektowania nowego Jeepa Gladiatora nadrzędne znaczenie miało bezpieczeństwo i ochrona kierowcy i pasażerów. W związku z tym model oferuje całą gamę systemów z zakresu aktywnego i biernego bezpieczeństwa i ochrony, w tym jako opcję system wykrywania martwego pola podczas zmiany pasa ruchu (Blind Spot Monitoring) oraz wykrywania obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path Detection) jak również w off-roadową kamerę przednią, systemy ostrzegania o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd (Forward collision warning plus) i tempomat adaptacyjny (Adaptive Cruise Control) z funkcją Stop & Go, a w standardzie zapewnia tylną kamerę cofania Parkview z funkcją dynamicznej siatki, asystenta parkowania przodem i tyłem oraz system stabilizacji toru jazdy (ESC) z systemem przeciwdziałającym przewróceniu się pojazdu.

Zaawansowany system UconnectTM czwartej generacji.

Nowy Jeep Gladiator  oferuje dwa systemy UconnectTM - 7-calowy, i 8,4-calowy NAV, zapewniające kierowcom i pasażerom zaawansowane funkcje związane z komunikacją, rozrywką i nawigacją oraz kolorowy LED-owy wyświetlacz w zestawie wskaźników. UconnectTM 7,0 lub 8,4NAV obejmuje przyjazne użytkownikowi funkcjonalności, procesor o podwyższonej mocy, szybszy czas uruchomienia oraz ekrany dotykowe, na których można wyświetlać grafikę o wysokiej rozdzielczości z możliwością integracji ze smartfonem dzięki aplikacjom Apple CarPlay oraz Android Auto, by zapewnić zdalną obsługę telefonu, nawigacji i widomości.

Jeep Gladiator już odniósł sukces. Startowa seria, licząca 4190 sztuk, rozeszła się w USA w ciągu jednego dnia! W wolnej interpretacji łacińskiej sentencji: przybył, zobaczyli go, zwyciężył. Do Polski Jeep Gladiator trafić ma w drugiej połowie przyszłego roku. Zaczynamy odliczanie!