W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, wtym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczącychcookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdymczasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Nowy Actros zwycięzcą plebiscytu na ciężarówkę roku 2020

19 października 2020

Nowy Actros zwycięzcą plebiscytu na ciężarówkę roku 2020 czytelników „Polskiego Trakera”

Innowacyjność Nowego Actrosa została już doceniona rozmaitymi wyróżnieniami, w tym prestiżowym tytułem „Truck of the Year”, przyznawanym przez międzynarodowych dziennikarzy
i specjalistów branżowych. Jednak są nagrody, które mają szczególnie osobisty charakter – taką jest tytuł Ciężarówki Roku w konkursie czytelników najdłużej działającego w Polsce magazynu branżowego, „Polski Traker”.
W tym roku flagowy ciągnik Mercedes-Benz zdobył go już po raz szósty! 30 września w siedzibie Mercedes-Benz Trucks Polska w Warszawie, w sali szkoleniowej, w której stanął bohater wydarzenia: Actros w malowaniu SmartTruck, odbyła się skromna, z racji pandemii, uroczystość przekazania symbolicznej statuetki.

Goście z redakcji „Polskiego Trakera”: Bogusława Zimmer, wydawca,
i Dariusz Drukała, redaktor naczelny, przyjechali do Warszawy wraz z jednym z czytelników, kierowcą, Piotrem Wójtowiczem, który wziął udział w plebiscycie. Ze strony Mercedes-Benz Trucks Polska obecni byli: Prezes Przemysław Rajewski oraz Igor Kaczorkiewicz, Head of Product & Marketing, PR.

– Gratuluję po raz kolejny, już szósty, tego wyróżnienia, zwłaszcza że jest to wybór czytelników, którzy po prostu wiedzą, na co głosują. Cieszę się bardzo, że otrzymał je właśnie Actros i to ten Actros, SmartTruck, będący zapowiedzią przyszłości, ciężarówek autonomicznych, które mamy nadzieję za chwilę pojawią się na naszych drogach – powiedział redaktor naczelny „Polskiego Trakera”, wręczając statuetkę Igorowi Kaczorkiewiczowi.

– Dziękujemy bardzo w imieniu całego zespołu Mercedes-Benz Trucks Polska, to dla nas bardzo ważne wyróżnienie, bo Wasze czasopismo, wydawane chyba najdłużej wśród branżowych magazynów w Polsce, jest dla nas najbardziej prestiżowe, macie największe doświadczenie i wiedzę – tak jak Wasi czytelnicy. Jesteśmy też bardzo wdzięczni, że jeden z nich, pan Piotr, zechciał przyjechać do nas specjalnie na tę uroczystość, pokonując
w tym celu ponad 400 km. Mamy też nadzieję, że wkrótce będzie mógł osobiście przetestować SmartTrucka i przekonać się o jego zaletach
w praktyce – powiedział Igor Kaczorkiewicz.

Jak podkreślił Przemysław Rajewski, Nowy Actros najlepiej do siebie przekonuje, kiedy można go samemu poprowadzić: – To naprawdę wielka przyjemność jechać tą ciężarówką. Kiedy włączy się wszystkie asystujące systemy, samochód jedzie praktycznie sam, oszczędzając paliwo i odciążając kierowcę.

Dariusz Drukała podkreślił innowacyjność nowego Mercedesa: – Ten pojazd to skok w przyszłość. Daimler przyzwyczaił nas, że zawsze wyprzedza resztę producentów, a jego innowacje po 2-3 latach stają się standardem. Ten model przynosi ich wyjątkowo dużo i jestem przekonany, że niektóre z nich – jak np. MirrorCam – staną się integralną częścią transportu autonomicznego.

Plebiscyt „Polskiego Trakera” w tym roku również został poddany innowacji – po raz pierwszy odbył się przez internet, co okazało się korzystną zmianą: – Wygląda na to, że nasi czytelnicy polubili tę formę – jest po prostu łatwiejsza. W tym roku głosowało zdecydowanie więcej osób, niektóre też uzasadniały swój wybór. Wielu jest zafascynowanych nowoczesnymi technologiami, a tych w Actrosie nie brak, dla nich ten samochód jest jak smartfon, tego szukają zwłaszcza młodzi ludzie, a młodych kierowców jest coraz więcej – wyjaśniał redaktor naczelny.

O innowacjach w Nowym Actrosie i opiniach kierowców wspominał też Igor Kaczorkiewicz: – Wiemy, że kierowcy mają różne upodobania i staramy się mniej opowiadać o tym, co ten pojazd potrafi, a bardziej pokazywać to
w praktyce. Bo takie rozwiązania jak standardowo montowany system Active Brake Assist 5 czy Active Drive Assist mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa kierowców, których praca jest trudna, męcząca i często grozi rutyną lub słabszą koncentracją. A wtedy o nieszczęście łatwo – np. wciąż zdarza się, że kierowca ciężarówki nie zauważy w porę korka na autostradzie, niedawno miał miejsce taki wypadek: samochód osobowy został po prostu zmiażdżony. Z ABA 5 byłoby to niemożliwe, bo ten system – w razie braku reakcji kierowcy – całkowicie wyhamowuje samochód. Z kolei MirrorCam jest ogromnym wsparciem szczególnie dla mniej doświadczonych kierowców przy manewrowaniu, a Predictive Powertrain Control Interurban pozwala im bezstresowo oszczędzać paliwo, co doceni każdy przewoźnik. Ale o tym wszystkim najlepiej przekonywać się w praktyce – testując SmartTrucka.

A jest to obecnie wyjątkowo łatwe, bowiem 65 SmartTrucków w całej Polsce czeka u dealerów Mercedes-Benz Trucks na kierowców chętnych osobiście sprawdzić jak te wszystkie innowacje przekładają się na bezpieczeństwo
i komfort w codziennej pracy.

 

tekst: media.daimler.pl