W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Nowy Actros – Truck of the Year 2020

27 listopada 2019

Grono specjalistycznych dziennikarzy, zajmujących się pojazdami użytkowymi, już po raz piąty wybrało Actrosa najlepszą ciężarówką roku! Ta historia sukcesu rozpoczęła się wraz z pierwszym Actrosem w 1997 roku, a w następnych latach plebiscyt wygrywały kolejne generacje pojazdu. Marka Mercedes-Benz, jako zdobywca dziewięciu tytułów, jest więc najbardziej utytułowaną marką w rywalizacji o wyróżnienie za postęp techniczny, będący podstawowym kryterium wyboru dla międzynarodowego jury Truck of The Year (ITotY).

 

 

Tę prestiżową nagrodę odebrał prof. dr Uwe Baake, szef działu rozwoju Mercedes-Benz Trucks, podczas dni prasowych na Międzynarodowych Targach Pojazdów Użytkowych do Transportu Drogowego i Miejskiego (Solutrans) w Lyonie.

Zgodnie z regulaminem jury tytuł ten przyznawany jest corocznie ciężarówce, która wniosła największy wkład w innowacje dla transportu drogowego pod względem ekonomiczności, emisji zanieczyszczeń, bezpieczeństwa, właściwości jezdnych i komfortu. Flagowy pojazd Mercedes-Benz Trucks wyróżnia się przede wszystkim swymi walorami wewnętrznymi: znaczną część innowacji opracowano z myślą o tym, aby zapewnić dostrzegalny postęp kierowcom, klientom i społeczeństwu. Nowy Mercedes-Benz Actros, wyposażony w takie innowacje, jak Kokpit Multimedialny, MirrorCam zamiast lusterek zewnętrznych, funkcja półautomatycznej jazdy z systemem Active Drive Assist czy unowocześnione systemy bezpieczeństwa, np Active Brake Assist piątej generacji i ulepszony asystent martwego pola, daje właściwe odpowiedzi szczególnie na takie kwestie, jak bezpieczeństwo, ekonomiczność i komfort.

Dziennikarze zasiadający w jury ITotY chwalili ponadto funkcjonalne rozszerzenie przewidującego tempomatu Predictive Powertrain Control (PPC) do dalekobieżnej jazdy po drogach obfitujących w zakręty oraz w pełni cyfrowy Kokpit Multimedialny, który w nowym Actrosie zastąpił konwencjonalną zintegrowaną tablicę wskaźników.

Przewodniczący międzynarodowego jury, Gianenrico Griffini, tak podsumował wynik głosowania tego gremium: „Wprowadzając na rynek nowego Actrosa, marka Mercedes-Benz zaoferowała wysoce nowoczesną ciężarówkę, która w przyszłości otworzy drogę do zautomatyzowanej jazdy”.