W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Nowa odsłona luksusowej legendy! Nowa Klasa S.

3 września 2020

Klasa S to bez wątpienia kwintesencja świata marki Mercedes-Benz, która definiuje segment aut luksusowych.

Zastosowanie innowacyjnych rozwiązań oraz technologii sprawia, że Nowa Klasa S odwołuje się do wszystkich zmysłów zarówno kierowcy jak i pasażerów. Wzroku, dotyku, słuchu oraz węchu.

 

Nowa Klasa S oferuje jednocześnie najnowocześniejsze systemy z zakresu wspomagania kierowcy, ochrony podróżnych oraz interakcji.

Innowacje zastosowane w Nowej Klasie S to m.in.:

  1. Debiut drugiej generacji systemu MBUX. System zastosowany został w nawet 5 ekranach z personalizacją dla każdego z pasażerów. Nowy trójwymiarowy wyświetlacz kierowcy, dzięki śledzeniu wzroku, po raz pierwszy oferuje przestrzenną percepcję danych z rzeczywistym efektem 3D. Dodatkowo po raz pierwszy zastosowano wyjątkowo duży wyświetlacz head-up, korzystający z funkcji rozszerzonej rzeczywistości.
  2. Aktywne oświetlenie nastrojowe wyposażone w 250 diod LED, zostało zintegrowane z systemami wspomagającymi kierowcę. Może ono wizualnie wzmocnić emitowanie ostrzeżeń.
  3. Dzięki zastosowaniu skrętnej tylnej osi (opcja), Nowa Klasa S staje się równie zwrotna jak samochód kompaktowy. Kąt skrętu tylnej osi wynosi do 10 stopni co sprawia, że nawet przy największym rozstawie osi i napędzie 4MATIC średnica zawracania mniejsza nawet o 1,9m i wynosi poniżej 10,9m.
  4. Bezprzewodowe aktualizacja oprogramowania ponad 50 elektronicznych komponentów Nowej Klasy S. m.in. system MBUX, wyświetlacz kierowcy, systemy wspomagające, oświetlenie MULTIBEAM LED i DIGITAL LIGHT. Rozwiązanie to pozwala na zaoszczędzenie czasu, ponieważ nie ma potrzeby odwiedzania w tym celu stacji serwisowej.
  5. Przy zarejestrowaniu przez samochód ryzyka uderzenia w bok przez inny pojazd, opcjonalne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL może podnieść jego nadwozie w ciągu kilku dziesiątych części sekundy. To wszystko za sprawą nowej funkcji PRE-SAFE Impulse Side, która jest w stanie zmniejszyć obciążenia działające na podróżujących, kierując siły uderzenia na szczególnie odporne konstrukcje w dolnej części pojazdu.
  6. W dalszych planach (druga połowa 2021r) za sprawą nowego Pilota jazdy (opcja, ang. DRIVE PILOT) Klasa S będzie mogła jeździć w trybie warunkowo zautomatyzowanym na odpowiednich odcinkach autostrad w Niemczech.
  7. Zastosowanie rewolucyjnej techniki reflektorów DIGITAL LIGHT (opcja) oferuje zupełnie nowe funkcje, np. projekcja informacji z zakresu wspomagania kierowcy czy symboli ostrzegawczych wprost na drogę przed autem.

 

Kilka faktów w liczbach:

 

Nowa Klasa S pojawi się w Polskich salonach w czwartym kwartale 2020 roku.