W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Nowa Klasa A (W177) jest piękna od środka

23 listopada 2017

W przyszłym roku na rynku pojawi się nowa Klasa A (W177) – pierwszy z nowej rodziny kompaktów z gwiazdą. Model zajmie miejsce prawdziwego bestsellera, który zdecydowanie przyczynił się do odmłodzenia wizerunku marki Mercedes-Benz. Nadchodzący model całkowicie na nowo definiuje pojęcie współczesnego luksusu w kabinie. Jednocześnie oferuje znacznie lepsze walory użytkowe – tym samym jest równie młodzieńcza jak dotąd, ale jednocześnie dorosła jak nigdy.

Nowe podejście do aut kompaktowych

Architektura wnętrza oraz układy obsługi i wyświetlania nowej Klasy A (W177) są wyjątkowe na skalę kompaktowych aut. Deska rozdzielcza dzieli się na dwie trójwymiarowe, poziome sekcje: jej dolna część jest w wyraźny sposób oddzielona od górnej i wydaje się swobodnie unosić przed tablicą przyrządów. Efekt ten potęguje opcjonalne nastrojowe oświetlenie. Standardowy panoramiczny kokpit ma wolnostojącą formę i po raz pierwszy został pozbawiony jakichkolwiek osłon nad instrumentami. Wzrok przyciągają również sportowo stylizowane kanały powietrzne, które swoim kształtem przywodzą na myśl turbiny.

Także w przypadku wielu innych szczegółów Klasa A wzoruje się na luksusowych modelach Mercedes-Benz. Przykładowo, wielofunkcyjna kierownica pochodzi z Klasy S, a przednie fotele oferują komfortowe udogodnienia znane z wyższych klas, w tym wentylację, funkcję masażu oraz wielokonturową architekturę. Elementy ozdobne mają „otulającą” formę, a paleta dostępnych materiałów (np. drewno o otwartych porach) podkreśla progresywne, wysokojakościowe pozycjonowanie. Wnętrze Klasy A wyróżnia się nie tylko znacznie większym poczuciem przestronności, ale i lepszą widocznością we wszystkich kierunkach oraz dodatkową ilością miejsca dla podróżujących. Wartość użytkową zwiększa dodatkowa przestrzeń na wysokości ramion (+9 mm z przodu, +22 mm z tyłu), łokci (+35 mm z przodu, +36 mm z tyłu) oraz nad głowami (+7 mm z przodu, +8 mm z tyłu). Kolejnym atutem nowej generacji modelu jest łatwiejszy dostęp do tylnych siedzeń. Przestrzeń ładunkowa jeszcze lepiej odpowiada potrzebom związanym z rodzinną i rekreacyjną eksploatacją – pojemność bagażnika wynosi 370 litrów, czyli o 29 litrów więcej niż w poprzedniczce. Dzielone tylne lampy pozwoliły na poszerzenie otworu załadunkowego (+20 cm), a podłoga bagażnika została wydłużona o 11,5 cm. Na życzenie oparcia tylnych siedzeń można ustawić pod większym kątem, np. aby zmieścić duże pudełka. Widoczność z miejsca kierowcy względem aktualnej Klasy A poprawiła się o około 10%.

Rewolucja od środka

Kabina Klasy A reprezentuje kompletnie nowe podejście do projektowania i zapewniając wyjątkowe poczucie przestronności, rewolucjonizuje klasę kompaktowych aut od środka. Unikalną architekturę w szczególności podkreśla awangardowy design deski rozdzielczej. Ponieważ po raz pierwszy całkowicie zrezygnowano z osłony nad instrumentami, jej korpus – przywodzący na myśl skrzydło samolotu – rozciąga się od drzwi do drzwi bez żadnych wizualnych zakłóceń. Standardowy panoramiczny kokpit ma wolnostojącą formę. Uwagę zwracają również sportowo stylizowane otwory wentylacyjne, swoim wyglądem przypominające turbiny. Przednie fotele oferują udogodnienia znane z aut wyższych klas, w tym funkcje wentylacji i masażu oraz wielokonturową budowę.

Deska rozdzielcza dzieli się na dwie trójwymiarowe, poziome sekcje: jej dolna część jest w wyraźny sposób oddzielona od górnej i wydaje się swobodnie unosić przed tablicą przyrządów. Efekt ten potęguje opcjonalne nastrojowe oświetlenie. Dolna sekcja deski rozdzielczej zapewnia podstawę dla „turbinowych” kanałów wentylacyjnych i całkowicie wolnostojącego, panoramicznego ekranu. Ten dostępny jest w trzech rozmiarach: z dwoma wyświetlaczami o przekątnej 7” (17,78 cm), jednym 7” i jednym 10,25” (26 cm) lub z dwoma ekranami 10,25”. W przypadku dwóch ostatnich wariantów Mercedes-Benz wykorzystuje technologię klejonego szkła. Integracja ekranu klimatyzacji z centralnym wyświetlaczem w znacznym stopniu przyczynia się też do zachowania czystości linii kokpitu. Do sterowania wentylacją służą poziome przełączniki na panelu obsługi klimatyzacji albo odpowiednie menu na ekranie. Rezygnacja z pokrywy instrumentów sprawia, że deska rozdzielcza wraz z jej ozdobnym wykończeniem rozciąga się od drzwi do drzwi, a panoramiczny ekran zdaje się unosić swobodnie w przestrzeni. Elementy ozdobne mają „otulającą” formę, a paleta dostępnych materiałów (np. drewno o otwartych porach) podkreśla progresywne, wysokojakościowe pozycjonowanie.

Nowa Klasa A

Pięć otworów wentylacyjnych zyskało nowy, „turbinowy” wygląd, inspirowany światem awiacji. Pieczołowicie zaprojektowane łopatki mają koncentryczny układ, przywodzący na myśl turbinę silnika odrzutowego. W jednej z linii wyposażenia nawiew wyróżnia się trójwymiarowym kolorowym akcentem, tworzącym wrażenie dopalacza. Otwory wentylacyjne pośrodku zostały skierowane w stronę kierowcy, podkreślając sportową aurę panującą w kabinie.

Środkowe panele drzwi płynnie łączą się z podłokietnikami, zgodnie ze zmysłowym, nowoczesnym idiomem projektowania. Podąża za nim również design nowo opracowanej, trójramiennej kierownicy, klamek drzwi, konsoli centralnej oraz foteli. Szczególną uwagę zwracają tu ergonomiczne klamki o nietypowym kształcie pierścieni.

Nastrojowe i awangardowe oświetlenie

Od 12 do 64 odcieni – nowa generacja Klasy A zaoferuje pięciokrotnie więcej odcieni nastrojowego oświetlenia. Ale nie chodzi tylko o różnorodność. Także efektowność iluminacji wyznacza nowy standard w segmencie: różne odcienie łączą się w 10 schematów kolorystycznych, zapewniając awangardową poświatę z dynamiczną zmianą barwy.

Schematy można dopasować do różnych wersji interfejsu multimediów, podkreślając w ten sposób wrażenie ogólnej harmonii. Podróżujący mogą też osobno aktywować poszczególne efekty świetlne.

Awangardowe nastrojowe oświetlenie zostało uwzględnione już na wczesnym etapie projektowania samochodu. W rezultacie zostało płynnie zintegrowane z koncepcją kabiny. Widać to np. w obszarze, gdzie łączą się dolna i górna sekcja deski rozdzielczej. Dzięki połączeniu pośredniej i bezpośredniej iluminacji we wnętrzu panuje wyjątkowa atmosfera, porównywalna z nocnym oświetleniem historycznej architektury. Także wnętrza „turbinowych” otworów wentylacyjnych o galwanizowanej powierzchni są w efektowny sposób rozświetlane po zmroku. Oświetlenie kabiny korzysta wyłącznie z trwałych, energooszczędnych diod LED.

Klasa A (W177)

Fotele: komfortowe udogodnienia z aut wyższych klas

Przy opracowywaniu siedzeń nowej Klasy A inżynierowie Mercedes-Benz – po raz pierwszy w segmencie kompaktowych samochodów – wykorzystali komputerowe symulacje komfortu. W oparciu o dane CAD proces ten pozwala rzetelnie przewidzieć wrażenie wygody, jaką zapewnia podróż na danym fotelu, nim ten zostanie fizycznie wyprodukowany. Równocześnie model zaoferuje komfortowe udogodnienia znane z modeli wyższych klas: na życzenie, po raz pierwszy w Klasie A, oferowane będzie nie tylko podgrzewanie foteli, ale też funkcja wentylacji oraz pakiet wielokonturowych siedzeń z przodu. Wentylowane fotele mają wbudowane w poduszki siedziska i oparcia wentylatory (po jednym w każdej poduszce), przepuszczające powietrze przez perforowaną tapicerkę w obu kierunkach. Nawet w przypadku mocno nagrzanego wnętrza wentylacja siedzeń pozwala błyskawicznie schłodzić ich powierzchnię dzięki przepływowi chłodnego powietrza. Funkcja ma trzy poziomy intensywności działania.

Nowa Klasa A (W177)

W pakiecie wielokonturowych siedzeń poduszki boczne i podparcie lędźwiowe można ustawiać osobno za pomocą sterowanej elektrycznie pompy hydraulicznej. Efekt masażu w obszarze lędźwiowym zapewniają umieszczone w obszarze lędźwiowym komory powietrzne, napełniane i opróżniane w ramach ruchu pulsującego lub falowego. Łącznie, nowa Klasa A będzie dostępna z trzema rodzajami foteli: poza bazowym będą to komfortowe siedzenia zapewniające do 20 ustawień oraz zintegrowane fotele sportowe, oferowane w połączeniu z poszczególnymi liniami wyposażenia.

Tylna kanapa ma składane oparcie i jest standardowo dzielona w proporcji 60/40. W połączeniu z liniami wyposażenia dostępny jest też wariant trójdzielny (40/20/40), zapewniający jeszcze większą elastyczność przy przewożeniu ładunków. Dodatkowy, opcjonalny pakiet przestrzeni ładunkowej pozwala ustawić oparcia kanapy pod większym kątem, zbliżonym do pionu, np. w celu zmieszczenia dużych pudeł.

nowa klasa a 2018

Nowa Klasa A (W177) stawia na przestrzeń

Chociaż Mercedes-Benz pozostał wierny sportowej stylizacji nowej Klasy A, jej wartość użytkowa znacznie wzrosła: model oferuje więcej miejsca na wysokości ramion, łokci i nad głowami oraz łatwiejszy dostęp do tyłu, a także pojemniejszy i bardziej funkcjonalny bagażnik. W efekcie wzrasta zarówno poziom bezpieczeństwa, jak i poczucie przestronności.

Pojemność bagażnika za tylnymi siedzeniami wynosi 370 litrów, czyli o 29 litrów więcej niż w poprzedniczce. Dzielone tylne lampy pozwoliły na poszerzenie otworu załadunkowego (+20 cm), a podłoga bagażnika została wydłużona o 11,5 cm.

Lepsza widoczność we wszystkich kierunkach

Istotne starania podjęto również w zakresie poprawy widoczności z miejsca kierowcy. Dzięki temu znacznym stopniu ograniczono ryzyko przeoczenia pojazdów lub pieszych przy zawracaniu, zmianie pasa lub parkowaniu. Ogólnie rzecz biorąc, w porównaniu z poprzedniczką zasłonięty obszar zmniejszył się o 10%. To przede wszystkim efekt zastosowania smuklejszych słupków A, B i C oraz ich osłon. Lepsza widoczność to również zasługa umieszczenia lusterek bocznych na zewnętrznych panelach drzwi, a nie w narożnikach przednich bocznych szyb. Do uzyskania dobrej widoczności do tyłu przyczynia się z kolei nowa tylna wycieraczka. Aby zwiększyć pole jej działania, obudowa spojlera dachowego ma wewnętrzne wgłębienie, pozwalające zastosować dłuższe pióro.

Nowa Klasa A (W177) już w 2018 roku

Nowa Klasa A (W177) zapewnia nie tylko lepsze poczucie przestronności, ale i więcej miejsca dla podróżujących. W autoryzowanych salonach Mercedes-Benz Sobiesław Zasada Automotive model zadebiutuje w 2018 roku.

Wyprzedaż rocznika 2017 Mercedes-Benz