W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, wtym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczącychcookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdymczasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Mercedes-Benz CLS - Nowy, ostrzejszy design

12 kwietnia 2021

Mercedes-Benz CLS – bardziej sportowy design, większy zakres indywidualizacji i nowa limitowana edycja Mercedes-AMG


W kwietniu 2021 r. Mercedes-Benz CLS stanie na linii startu z „ostrzejszym” designem. Dynamikę czterodrzwiowego coupé podkreśla zwłaszcza przedni pas z nowymi osłoną chłodnicy i zderzakiem. Wnętrze wzbogaciło się o dodatkowe kombinacje skóry i elementów wykończenia, a także o nową kierownicę. Gama napędowa zostaje poszerzona o najnowszy silnik wysokoprężny z rozrusznikiem zintegrowanym z alternatorem. Na czele oferty plasuje się ściśle limitowana, sportowo-ekskluzywna edycja specjalna Mercedesa-AMG CLS 53 4MATIC+ (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,7-9,0 l/100 km; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 199-206 g/km). Odświeżony CLS świętuje swój światowy debiut w kwietniu, a pierwsze egzemplarze trafią do europejskich dealerów w lipcu br. Pod względem technicznym CLS nie wymagał zmian – latem ubiegłego roku przeszedł kompleksową modernizację, obejmującą aktualizacje systemów wspomagających, systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oraz kontroli komfortu ENERGIZING.


Jako coupé, CLS – wspólnie z roadsterami i kabrioletami – należy w Mercedes-Benz do kategorii samochodów marzeń. Do dziś klienci z całego świata kupili je w liczbie ponad 4 mln egzemplarzy, z czego ponad 450 000 sztuk przypada na poszczególne generacje CLS-a. Pierwszą z nich zaprezentowano w 2004 r. W 2020 r. największym rynkiem sprzedaży CLS-a Coupé były Chiny, a następnie Korea Południowa, USA i Niemcy. Jako powód zakupu modelu nabywcy najczęściej wskazują design.


Teraz CLS prezentuje się w jeszcze bardziej sportowej formie. Podstawowy wariant z linią nadwozia AVANTGARDE w standardzie ma nowy pas przedni z efektownymi wlotami powietrza, dwiema listwami po bokach i przednim spojlerem ze srebrnym wykończeniem. Tylny zderzak otrzymał czarną wstawkę przypominającą dyfuzor oraz chromowaną listwę ozdobną. Dostępne są dwa nowe wzory 19-calowych obręczy z lekkich stopów.
A jeśli CLS zostanie wyposażony w elementy nadwozia z linii AMG, jego sportowy charakter staje się jeszcze wyraźniejszy. Należą do nich charakterystyczny dla AMG przedni zderzak z wyprofilowaniem na kształt litery A w kolorze czarnym, przedni spojler ze srebrnym wykończeniem, sportowe wloty powietrza z pionowymi poprzeczkami i aerodynamicznie ukształtowane prowadnice powietrza w czarnym błyszczącym wykończeniu. Specyfikacja obejmuje też osłony progów AMG oraz spojler AMG na pokrywie bagażnika. Nabywcy mają do wyboru dwie nowe wersje kolorystyczne 20-calowych, wieloramiennych obręczy kół AMG z lekkich stopów (szarość tremolitu lub błyszcząca czerń).

Wszystkie egzemplarze z nadwoziem w liniach AVANTGARDE lub AMG otrzymują nową osłonę chłodnicy z wzorem Mercedes-Benz (trójwymiarowy wzór gwiazdy z chromowanymi, błyszczącymi powierzchniami), a także z czarną, lśniącą listwą z chromowaną wstawką oraz gwiazdą Mercedesa. W palecie odcieni nadwozia pojawił się nowy kolor lakieru: spektralny niebieski.


Również wnętrze zostało udoskonalone. Do wyboru są dwie nowe wersje wykończenia, obejmujące konsolę środkową: brązowe drewno orzechowe o otwartych porach oraz szare drewno o wysokim połysku. Kolejne kombinacje kolorystyczne wprowadzono też do gamy skórzanych tapicerek (szary neva/szary magma i brąz sienna/czarny).

W ramach aktualizacji CLS otrzymuje przeprojektowaną, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą nappa. Jej ramiona mają czarne, błyszczące wykończone ze srebrnymi chromowanymi krawędziami. Chromowaną, srebrną powierzchnię mają też łopatki zmiany biegów. Z opcjonalnym pakietem wspomagania bezpieczeństwa jazdy kierowcę wspierają Aktywny asystent odległości DISTRONIC oraz Aktywny asystent kierowania. Kierownica wykorzystuje wówczas funkcję wykrywania dotyku – czujniki pojemnościowe z przodu i z tyłu wieńca rejestrują, czy dłonie na nim spoczywają. Efekt: aby systemy wspomagające „wiedziały”, że kierowca ma kontrolę nad pojazdem, nie jest teraz wymagany żaden ruch kierownicą. Zwiększa to intuicyjność obsługi podczas jazdy w trybie częściowo zautomatyzowanym.

Designo pozwala na jeszcze większą indywidualizację
250 ekspertów z Mercedes-Benz designo w Sindelfingen może w razie potrzeby zamienić CLS-a w bardzo osobisty, unikatowy egzemplarz. Przy okazji aktualizacji poszerzono listę dostępnych opcji personalizacji. Nowością są na przykład specjalne lakiery: czerwień jupiter, biel kaszmiru magno i zieleń szmaragdu, dostępne dla wszystkich wersji wyposażenia. Dwukolorowe wnętrze designo wykończone ekskluzywną skórą nappa jest oferowane w pięciu nowych kombinacjach, m.in. czerwono-czarnej, biało-czarnej i niebiesko-czarnej.

Dopracowany w wielu szczegółach: Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+
Mercedes-AMG odświeżył sportowy topowy wariant CLS-a, wzbogacając go liczne wizualne akcenty i atrakcyjne pakiety wyposażenia. Zmiany w wersji 53 4MATIC+ obejmują przeprojektowany przedni pas ze sportowym zderzakiem AMG z czarnymi prowadnicami powietrza i widocznymi kurtynami powietrznymi, a także charakterystyczną dla AMG osłonę chłodnicy z pionowymi poprzeczkami. Obramowanie przedniej szyby ma wykończenie z polerowanego aluminium lub – w połączeniu z pakietem Night – w kolorze czarnym, błyszczące. Lusterka boczne są seryjnie lakierowane na kolor nadwozia, ale i tu są wyjątki. Auta z pakietem AMG Night mają lusterka w kolorze czarnym (wysoki połysk), a z pakietem AMG Exterior II Carbon – z wykończeniem obudowy z włókna węglowego. Także Mercedes-AMG wprowadził najnowszą generację kierownicy, doposażoną w znane z innych modeli AMG przyciski z wyświetlaczem.
CLS 53 4MATIC+ łączy potężną moc – 320 kW (435 KM) – ze sportowym stylem i wysoką efektywnością. Zintegrowany rozrusznikoalternator na krótko dostarcza dodatkowe 16 kW (22 KM) mocy i 250 Nm momentu obrotowego i zasila 48-woltową pokładową instalację elektryczną. Łączy on rozrusznik z alternatorem w silnik elektryczny i jest zamontowany pomiędzy jednostką napędową a przekładnią. Takie rozwiązanie, podobnie jak inteligentne turbodoładowanie z elektryczną sprężarką pomocniczą (eZV) i tradycyjną turbosprężarką, ma określony cel: pozwala oferować charakterystyczne dla AMG osiągi i dynamikę jazdy przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa oraz emisji spalin. Odpowiednią dynamikę zapewniają również niezwykle szybko zmieniająca biegi przekładnia AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ i zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+.

Osiągi dla indywidualistów: egzemplarz z limitowanej edycji Mercedes-AMG Edition
Plany zakładają zbudowanie jedynie 300 egzemplarzy nowej limitowanej edycji CLS-a – Edition. Nabywcy mają tu do wyboru dwa odcienie nadwozia: biel kaszmiru magno i szarość selenitu. Nad osłonami progów znajdują się pasy o wyścigowym wzornictwie, ciemnoszare z metalicznym połyskiem (biały lakier) lub czarne z niemetalicznym wykończeniem (szary lakier). Oba warianty pasów mają czerwone zaakcentowanie. Standardem limitowanej wersji są 20-calowe obręcze AMG z lekkich stopów z pięcioma podwójnymi ramionami, polakierowane na czarno i z błyszczącym rantem, a także pakiety AMG Night oraz AMG Night II z wybranymi elementami w kolorze czarnym, ze lśniącym wykończeniem. Seryjna specyfikacja obejmuje również pakiet AMG DYNAMIC PLUS (m.in. czerwone zaciski hamulcowe, kierownica ze wstawkami z mikrofibry DINAMICA, dodatkowy tryb jazdy RACE z trybem Drift). Po otwarciu przednich drzwi wbudowane oświetlenie LED prezentuje na nawierzchni obok auta emblemat AMG. W kabinie uwagę zwraca dwukolorowa skórzana tapicerka nappa AMG w kolorze czarno-srebrnym, elementy ozdobne AMG z włókna węglowego, kierownica ze skóry nappa i DINAMICA z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami, a także przyciski AMG na kierownicy oraz emblemat AMG na konsoli środkowej.

Wersje napędowe CLS: mocne i efektywne silniki
W marcu 2021 r. do oferty trafił CLS 300 d 4MATIC (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,5-5,8 l/100 km; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 144-153 g/km) z techniką łagodnej hybrydy. Jego czterocylindrowy silnik wysokoprężny (OM 654 M) wyposażono w rozrusznik zintegrowany z alternatorem (ISG) drugiej generacji i 48-woltową instalację elektryczną. Moc maksymalna wynosi 195 kW (265 KM) plus 15 kW (20 KM) z jednostki elektrycznej. Odzysk energii i możliwość „żeglowania” przy wyłączonym silniku sprawiają, że zespół ten jest bardzo efektywny. Elektryfikacja pozwala również na zastosowanie elektrycznej sprężarki czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji.


Poza tym do oferty należą benzynowe wersje CLS 350 (299 KM), CLS 450 4MATIC (367 KM) i CLS 53 4MATIC+ (435 KM) oraz wysokoprężne CLS 220 d (194 KM) i CLS 400 d (330 KM).

źródło: media.daimler.pl