W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Jak działa napęd 4MATIC w Mercedes-Benz?

4 stycznia 2016

Uciążliwy mróz i mało przyjazne warunki atmosferyczne to wyzwania oczekujące na polskich kierowców praktycznie każdej zimy. Sezon 2015/2016 jak widać pod tym względem nie zawiódł. Z uwagi na zimę, która potrafi zaskoczyć nawet drogowców, pokaźna część nabywców nowych samochodów marki Mercedes – Benz w naszych salonach, decyduje się na wybór napędu na wszystkie koła 4MATIC. Warto bliżej przyjrzeć się temu, co przemawia za taką właśnie decyzją.

30 lat 4MATIC

Historia napędu 4MATIC liczy sobie 30 lat nieustannej pracy nad stworzeniem najbardziej efektywnego rozwiązania umożliwiającego właścicielom samochodów marki Mercedes – Benz na bezpieczną i wygodną jazdę bez względu na warunki atmosferyczne. Najnowsze propozycje inżynierów ze Stuttgartu wskazują, że cel ów został osiągnięty. Działanie 4MATIC jest wyczuwalne dla każdego kierowcy. Napęd niesamowicie poprawia komfort jazdy. Przy tym kierowca prowadzący pojazd czuje, że może na nim polegać. Czuje się bezpieczny.

Konstrukcja 4MATIC

W napędzie 4MATIC pracuje centralny mechanizm różnicowy o konstrukcji planetarnej. Koła wykazujące niedostateczną przyczepność są odpowiednio wyhamowywane przy jednoczesnym podwyższeniu momentu napędowego na kołach o optymalnej trakcji. Za pomocą szybkich, automatycznych impulsów hamujących ów system realizuje działanie trzech mechanizmów różnicowych.
Automatyczne impulsy hamujące są dozowane przez system. Przy ruszaniu z miejsca na śliskim podłożu polepszają trakcję, a przy trudnych manewrach zapewniają lepszą stabilność. Serce 4MATIC-a stanowi jednostopniowa skrzynia rozdzielcza (w Klasie GL dwustopniowa) z otwartym centralnym mechanizmem różnicowym, który wyrównuje prędkości obrotowe między osiami. Jest ona bezpośrednio połączona z automatyczną skrzynią biegów i tworzy kompletną jednostkę napędową wraz z silnikiem, przekładnią hydrokinetyczną i przekładnią przedniej osi.

4MATIC to pewna kontrola trakcji

4MATIC dzięki perfekcyjnemu współdziałaniu poszczególnych kół gwarantuje optymalną trakcję przez cały czas. W warunkach zimowych oznacza to znaczną poprawę bezpieczeństwa zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażerów. 4MATIC sprawdza się również w jeździe wyczynowej, o czym mogą Państwo przekonać się testując modele Mercedes-AMG, dostępne w naszych salonach.

Napęd 4MATIC dostępny jest w następujących klasach Mercedes-Benz:
• Klasa A: http://www.zasadaauto.pl/samochody-osobowe/mercedes-benz/klasa-a/
• Klasa C: http://www.zasadaauto.pl/samochody-osobowe/mercedes-benz/klasa-c/
• Klasa C Coupe: http://www.zasadaauto.pl/samochody-osobowe/mercedes-benz/klasa-c-coupe/
• CLA: http://www.zasadaauto.pl/samochody-osobowe/mercedes-benz/klasa-cla/
• CLA Shooting Brake: http://www.zasadaauto.pl/samochody-osobowe/mercedes-benz/klasa-cla-sh-b/   
• CLS
• CLS Shooting Brake
• Klasa E: http://www.zasadaauto.pl/samochody-osobowe/mercedes-benz/klasa-e/
• Klasa E Coupe: http://www.zasadaauto.pl/samochody-osobowe/mercedes-benz/klasa-e-coupe/
• GLA: http://www.zasadaauto.pl/samochody-osobowe/mercedes-benz/klasa-gla/
• Klasa GL: http://www.zasadaauto.pl/samochody-osobowe/mercedes-benz/klasa-gl/ 
• GLE: http://www.zasadaauto.pl/samochody-uzywane/samochody-osobowe-mercedes-benz/klasa-gle/
• GLE Coupe
• Klasa S: http://www.zasadaauto.pl/samochody-osobowe/mercedes-benz/klasa-s/ 
• Klasa S Coupe: http://www.zasadaauto.pl/samochody-osobowe/mercedes-benz/klasa-s-coupe/